آموزش

آموزش طراحی کارت ویزیت در lllustrator

آموزش طراحی کارت ویزیت در lllustrator

مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت در lllustrator به شما کمک خواهد نمود تا کلیت ساخت یک کارت ویزیت را یاد بگیرید .

1.ابزارهای مورد نیاز :

save as-Type-pan-selection

شروع کار

فایل جدیدی با اندازه cm  5*9 و ناحیه نشتی 0.3 cm و CMYK=Rasterppi300= Effect ایجاد کنید همان طور که می‌دانید در پروژه های چاپی مختلف معمولا سه ناحیه باید در هنگام طراحی در نظر گرفته شود.

اولین ناحیه که به آن ناحیه نشتی یا Bleed Area گفته می‌شود در حقیقت فضایی است که اضافه بر اندازه اصلی پروژه در نظر گرفته شده که مانع از حذف پروژه اصلی در هنگام چاپ می‌شود و معمولا از حداقل اندازه  0.3 cm تشکیل می‌شود ولی می‌توان با توجه به نوع کار بیش‌تر نیز باشد.آموزش طراحی کارت ویزیت در lllustrator
ناحیه دوم که باید در هنگام طراحی مد نظر داشت اندازه واقعی پروژه یاهمان محدوده برش پروژه (Trim Line) است که در کارت ویزیت این مقدار 9*5 cm می‌باشد. سومین ناحیه که به آن ناحیه زنده پروژه ( Live Area) می‌گویند به بخشی از پروژه گفته می‌شود  که تمامی اشیا قرار گرفته  در این محدوده  بدون کم و کاست در هنگام چاپ وجود خواهند داشت .

2.درفایل جدید باز شده ابتدا خط کش را فعال کرده سپس چهار خط راهنما به اندازه 0.5cm از حاشیه های سمت چپ , راست , بالا و پایین به داخل صفحه درگ(کشیدن) کنید تا ناحیه زنده صفحه مشخص شود.

3.برای شروع طراحی کارت ویزیت لازم است  رنگ زمینه و عناصری که برش آن‌ها به ترکیب‌بندی نهایی پروژه آسیب نمی‌رساند از ناحیه لب پنجه ترسیم گردد .
ولی عناصر اصلی طرح متون که قرار است  در هنگام چاپ بدون کم و کاست باقی بماند حتما لازم است در داخل ناحیه زنده (Live area) که قبلا توسط خطوط راهنما یا همان خط کش که از منوی  view و گزینه Rulers و سپس گزینه show Rulers انتخاب نمودین تا خط کش فعال شود کلید میانبر خط کش  (ctrl +R) است و شما با استفاده از خط کش می‌توانید اندازه‌های کارت ویزیت خود را دقیق در بیاورید و برای ذخیره کارت ویزیت به منویFile  رفته و گزینه  save as را انتخاب کرده و با فرمت pdf ذخیره نمایید .
کارت ویزیت برای چاپ اماده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *