آموزش

چند نمونه اینترنت اشیا

چند نمونه اینترنت اشیا

در این مقاله باز هم به درخواست تعدادی از علاقمندان چند نمونه اینترنت اشیا معرفی می‌نماییم :

در دنیای امروز دیگر با استفاده از هوشمندسازی می‌توانیم جذابیت و راحتی و امنیت بالاتر را در زندگی‌هایمان فراهم آوریم .

در ادامه به معرفی چند نمونه اینترنت اشیا می‌پردازیم :

نظارت بر نوزاد

در دنیای امروز با استفاده از هوشمندسازی و متصل نمودن دستگاهی به لباس نوزادان می‌توان از سلامت آن‌ها از جمله دمای بدن کارکرد دستگاه داخلی بدن و موارد دیگر اطلاعات کامل کسب کرد .

پارک ماشین

پارک کردن هوشمند ماشین، ایده بسیار ساده ای است که می تواند یکی از مشکلات بزرگ در سراسر جهان را از بین ببرد. رانندگان اغلب از چرخیدن به دور خود به منظور یافتن محل مناسب و خالی برای پارک نمودن ماشین بیزار می شوند.
پارک هوشمند با به کارگیری سنسورهایی در محل پارک کردن ماشین، تیربرق ها و حتی ساختمان ها، این مشکل را حل کرده است. این سنسورها اقدام به اسکن محیط به منظور یافتن محل خالی برای پارک ماشین می کنند و اطلاعات را برای گوشی موبایل راننده ارسال می کنند.

روشنایی هوشمند

شرکت فیلیپس شیوه بسیار جالبی را برای تغییر روشنایی در یک اتاق را معرفی کرده است. در حال حاضر تغییر روشنایی اتاق تنها با حرکت نوک انگشتان بر روی تلفن همراه و در هر جایی از دنیا امکان پذیر است. همواره کاربران می توانند شدت روشنایی لامپ ها را برنامه ریزی نمایند و از تغییر اتوماتیک آن لذت ببرند. همچنین می توانند لامپ ها را برای کاهش روشنایی در زمان خواب تنطیم کنند و در صورت ورود اشخاص به اتاق روشن شوند و به کاربر خبر دهند.

اینترنت اشیا

مدیریت آب

مدیریت آب می تواند هم در سطح جهانی و هم در سطح محلی اجرا شود. هدف از مدیریت جهانی آب توزیع مناسب آب در سراسر جهان می باشد. این موضوع تنها در حد یک پروژه باقی مانده است که عمیقا مورد بحث است، ولی این می تواند برای رسیدن روزی که هیچکس بر روی این زمین تشنه نماند روزنه امیدی باشد.
از سوی دیگر، مدیریت محلی آب باید شامل شیوه هایی مانند نظارت بر کیفیت آب نوشیدنی، نظارت سیستم های آبیاری و حتی نظارت بر سطوح آب در حاشیه رودخانه ها و دریاچه ها باشد که همه اینها از طریق اینترنت اشیاء ممکن است.

تحلیل ورزشکاران

امروزه هوشمندسازی برای ورزشکاران هم بسیار مناسب می‌باشد چرا که با استفاده از آن می‌توانند زمان و انرژی مصرفی و همچنین کارایی سیستم بدنتان را بالا برده .

کنترل راه دور منزل

این مورد قبلا در سراسر جهان استفاده شده است. مردم اغلب از خاموش بودن شعله اجاق گاز خود تردید دارند. ولی با استفاده از یک اپلیکیشن که به اجاق گاز هوشمند خانه متصل است، این امکان فراهم می شود که هر وقت دوست داشتند شعله های اجاق گاز را از راه دور بررسی نمایند.
علاوه بر این، برای کنترل از راه دور درها و پنجره ها هم می توان از تلفن همراه خود استفاده کرد، البته باید درها و پنجره ها بخشی از اینترنت اشیاء باشند، با این کار سطح امنیت منزل بسیار افزایش می یابد.

امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و در صورت تمایل مقاله را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *