آموزش, طراحی سایت

سرور اختصاصی چیست ؟

سرور اختصاصی چیست ؟

قبل از شروع مقاله سرور اختصاصی چیست می‌خواهیم در ابتدا به توضیحی درباره سرور می‌پردازیم :

سرور همانند یک کامپیوتر می‌باشد با این تفاوت که سرور باید دائما روشن و به اینترت متصل باشد و همچنین برای بالا بردن کیفیت و امنیت آن به دلیل اینکه سایت‌هایی بر روی آن بارگذاری شده‌اند باید توسط افراد متخصص به دلیل حساس بودن آن مدیریت شوند .

دو نوع سرور داریم :

  • سرور عمومی
  • سرور اختصاصی

سرورهای عمومی

در سرور هاي عمومي چندين سايت از امكانات يك سرور استفاده مي كنند كه تمامي سخت افزار و نرم افزارهاي آن قبلاً توسط شركت ارائه دهنده نصب شده است و به صورت اشتراكي با سايتهاي ديگر مي توانند از اين امكانات استفاده نمايند.

سرور اختصاصی

سازمانها، موسسات بزرگ و همچنين شركتهايي كه امنيت وب سايتهايشان بسيار مهم و حياتي است و از حساسيت بالايي برخوردار است و از سوي ديگر مي خواهند سرعت، ترافيك و كنترل بيشتر و بهتري بر روي فضاي خود داشته باشند، براي تهيه يك سرور اختصاصي اقدام مي كنند. سرور اختصاصي به آنها اين امكان را مي دهد كه بر اساس نياز و برنامه خود از امكانات متنوعي مانند آزادي در نصب نرم افزار هاي دلخواه، استفاده از فضاي وب به ميزان مورد نياز بدون در نظر گرفتن محدوديتي كه در سرورهاي اشتراكي وجود دارد و از همه مهمتر آزادي در مديريت محتواي سرور، استفاده نمايند.

از آنجائيكه مديريت كامل سرور به عهده خودشان است، از نظر امنيت و داشتن مركز داده هاي امن، مطمئن خواهند بود و به دليل ترافيك كم، از سرعت بسيار بالايي برخوردار هستند.

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3622″ img_size=”full” style=”vc_box_shadow_3d”][/vc_column][/vc_row]

سرور اختصاصی چیست

خدمات سرور اختصاصی (به انگلیسی: Dedicated hosting service)، امکانی کارآمد برای مؤسسات و سازمان‌های بزرگ است که بدلایل مختلف از قبیل ضرورت امنیت و پایداری بالا برای اطلاعات و خدماتشان نمی‌خواهند از سرورهای اشتراکی با دیگران استفاده نمایند. در این نوع سرویس امکانات متنوعی برای سرویس گیرنده فراهم می‌شود که از آن جمله می‌توان به اختصاصی بودن سرور برای مشتری، فضای نگهداری بالا، امکان داشتن ترافیک بالا، تسلط و کنترل کامل بر روی سرور اختصاص یافته، تهیه نسخه پشتیبان (Back Up) از اطلاعات و داده‌های سازمان و امکان مدیریت سرور اختصاصی اشاره کرد. بهره‌مندی از این ویژگی‌ها سبب شده است تا بسیاری از سازمان‌ها داشتن یک سرور اختصاصی در یک دیتاسنتر مورد اعتماد را مناسب‌تر و به صرفه‌تر دانسته و از این روش استفاده نمایند.

تفاوت سرور اختصاصی با سرور اشتراکی

سرور اختصاصی بر خلاف سرورهای اشتراکی از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. در سرورهای اشتراکی تعداد زیادی از مشتریان به صورت مشترک از یک سرور و منابع آن استفاده می‌کنند. اما در سرویس سرور اختصاصی، یک سرور به صورت کامل در اختیار مشتری قرار گرفته و امکان مدیریت کامل آن، اعم از انتخاب سیستم عامل، نوع سخت افزار، پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی استراتژهای امنیتی، در اختیار داشتن تمام منابع سخت افزاری و بهره‌مندی از تمام پهنای باند اختصاص یافته و … برای مشتری فراهم می‌شود.

امیداورم از مقاله‌ای که برای شما عزیزان آماده کردیم نهایت استفاده را برده باشید

بنیانگذار وب تک

ناصر ابراهیمی

پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *