روزنوشت ناصر ابراهیمی – وقتی سایت مثل مغازه ۲۴ ساعته کار میکنه
یکی از بزرگترین مزیتهایی که داشتن سایت به یه کسبوکار میده، اینه که تعطیلی نداره.
نه شب میشناسه، نه جمعه، نه تعطیلات رسمی.
من همیشه به مشتریهام این مثال رو میزنم:
فکر کن یه مغازه داشته باشی که بدون استراحت، همیشه بازه.
هر کسی، هر ساعتی از شبانهروز میتونه بیاد، vitrine تورو ببینه، دربارهت اطلاعات بگیره، خدماتت رو مرور کنه و حتی خرید کنه…
چیزی فراتر از یک مغازهی واقعی!
سایت دقیقاً همینه. یه حضور همیشگی، بدون محدودیت.
تو دنیایی که آدما نیمهشب موقع استراحت هم دنبال محصولات جدید یا خدمات خاص میگردن، داشتن سایت یعنی فرصت ساختن ارتباط حتی زمانی که خودت خوابیدی.
یادمه یه بار آخر شب داشتم یه پروژه رو جمع میکردم که دیدم یه فرم تماس پر شده.
ساعت ۳ نیمهشب بود. طرف فرداش تماس گرفت و گفت:
«دیشب نمیدونم چرا یههو اومدم تو سایت شما، ولی واقعاً حس خوبی گرفتم. حس کردم کارتون حرفهایه.»
و این یعنی همون تأثیر شبانهی یک سایت خوب.
حالا فکر کن اگه اون لحظه، سایتی وجود نداشت،
نه اطلاعاتی در دسترس بود، نه راه ارتباطی، نه حتی یه نمونهکار.
شاید اون مشتری دیگه هیچوقت برنمیگشت.
سایت فقط یه ویترین نیست، یه فرصته.
یه ابزاریه که میتونه به جای تو حرف بزنه، اعتماد بسازه، و فروش ایجاد کنه… بدون اینکه خودت اون لحظه حاضر باشی.
این مزیت، شاید ساده به نظر بیاد، ولی وقتی خوب اجراش کنی، میتونه تفاوت بین یه کسبوکار محلی و یه برند واقعی باشه.
تو مغازهای که همیشه بازه،
مشتری فقط وقتایی وارد نمیشه که چیزی برای دیدن یا خریدن نباشه.
پس اگه سایت داری، بهش رسیدگی کن.
اگه نداری… شاید وقتشه یه تصمیم مهم بگیری.