آموزش

تغییر نام کاربری وردپرس

تغییر نام کاربری وردپرس

یکی از اقدامات اولیه ضروری پس از راه اندازی سایت وردپرسی خود , انتخاب نام کاربری و رمز عبور میباشد . اگر در ابتدا از نام کاربری و رمز عبور های ساده استفاده کرده اید توصیه میکنیم در اولین فرصت برای حفظ امنیت سایت نسبت به تغییر نام کاربری وردپرس و رمز عبور سایت وردپرسی خود اقدام نمایید.

چرا باید نام کاربری را تغییر دهیم ؟

دلایل گوناگونی وجود دارد که ممکن است شما را به فکر تغییر نام کاربری و رمز عبور سایت خود بیندازد، این موارد عبارتند از:

  • به طور مثال بیشتر افراد در ابتدای نصب وردپرس ممکن از اسامی مختلفی استفاده کنند و بعدها متوجه شوید که نام کاربری که انتخاب نموده‌­اید چندان مناسب حرفه و کسب­‌و­کار شما نمی­‌باشد و قصد تغییر نام کاربری در وردپرس را داشته باشید.
  • یکی دیگر از دلایل مهمی که به آسانی نباید از کنار آن گذشت استفاده نکردن از نام کاربری و رمز عبورهای ساده و قابل حدس مانند Admin است که به طور پیشفرض برای پنل مدیریتی وردپرس در نظر گرفته می­‌شود و باید سریعا نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور در وردپرس اقدام نمود.
  • قصد انتقال و یا واگذار نمودن حساب کاربری به شخصی دیگر.
  • وجود اشتباه تایپی در نام کاربری و اصلاح آن.
  • قصد انتخاب نام کاربری که مطابق با سبک یا نام تجاری مربوط به سایت شما باشد.

نام کاربری باید پس از در نظر گرفتن جنبه­‌های مختلف با دقت انتخاب شود، اما در صورت اشتباه در انتخاب نام کاربری و تغییر آن، امکان تغییر و اصلاح آن وجود دارد. اینک نام کاربری جدید خود را با دقت انتخاب و سعی کنید از موارد منحصربه‌فرد و درعین‌حال به یاد ماندنی استفاده کنید.

چگونه تغییر نام بدهید

به دو طریق به راحتی میتونید اینکار را انجام دهید :

  1. از طریق پیشخوان وردپرس
  2. از طریق افزونه username changer

در روش اول که ابتدا وارد پیشخوان سایتتان شوید و در ادامه گزینه کاربران و افزودن را بزنید و در قسمت باز شده کاربر جدیدی با نقش مدیر کلی اضافه نمایید و در ادامه از پیشخوان خارج شده و با نام کاربری جدیدی که ساختید وارد شوید و کاربر قبلی را حذف نمایید .

در روش دوم هم به راحتی میتوانید با نصب افزونه username changer به راحتی نام کاربری را تغیر دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *