طراحی سایت

ساخت سایت با وردپرس

ساخت سایت با وردپرس

تا به امروز میلیون ها وب سایت توسط وردپرس ساخت شده است . ساخت وبسایت با وردپرس کار زیاد دشواری نیست و فقط کافی است که از خواسته های خود به خوبی آگاه باشید و یکسری پیشنیازها را براحتی در خانه برای خود وبسایت بسازید و آن را مدیریت کنید در این مقاله نحوه ساخت سایت با وردپرس را به شما آموزش میدهیم تا انتها ما را همراهی نمایید .

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم سایت ساز کاملا رایگان و متن باز است که دارای جلوه زیبا و کاربرپسندی است . ساختن وبسایت با وردپرس کار چندان دشوار و سختی نیست و فقط کافیست از یکسری مبانی برای ساخت و سایت با وردپرس آگاهی داشته باشید . اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره وردپرس بدانید لطفا وارد این لینک شوید .

انتخاب دامنه مناسب برای ساخت سایت

به نوعی میتوان گفت انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین موارد برای ساخت یک وب سایت میباشد از همین رو نکاتی مهم را باید مورد توجه خودتان قرار دهید .

  • کوتاه بودن طول دامنه
  • راحتی نام دامنه
  • از کاراکتر و اعداد استفاده نکنید البته ترجیحا
  • کلمه مرتبط با کسب و کار خودتان باشد
  • آدرس منحصر به فرد انتخاب کنید

در صورتی که کلمه ای به ذهتنتان نمیایید کافیست وارد سایت namemesh کمک بگیرید .

براحتی با وارد شدن به سایت کلمه مورد نظرتان را تایپ نمایید و کلمات مرتبط با آن را برای شما به نمایش خواهد گذاشت .

انتخاب هاست مناسب

همانطور که میدانید هاست فضای ذخیره سازی که سایت روی آن راه اندازی میشود و برای ساخت سایت وردپرس به آن نیاز دارید پس اید نکات مهم را رعایت نماییم و از هاست مناسبی استفاده نماییم .

نسخه php هاست باید بالاتر از 5.2.4 باشد

پایگاه داده MySQL باید بالاتر از 5.0.15 باشد .

چگونه وردپرس را نصب کنیم ؟

برای نصب وردپرس ابتدا آخرین نسخه آن را از این لینک دانلود نمایید .

سپس وارد هاستتان شوید و در پوشه public_html وردپرس را آپلود نمایید و در همان جا از حالت فشرده خارج نمایید و محتوایات پوشه وردپرس را به داخل پوشه public_html منتقل نمایید و سپس دامنه را در مرورگرتان تایپ نمایید و با توجه به اطلاعات دیتابیسی که تنظیم کرده بودین نام و رمز را هم ایجاد نمایید و وارد سایتتان میشوید .

شخصی سازی سایت

برای اینکار هم میتوانید قالب مناسب نصب نمایید و در کنار آن برای بهتر شدن کارایی سایت باید از افزونه های مناسب استفاده نمایید .

برای نصب قالب میتوانید از گوشه سمت راست پیشخوان سایتتان در قسمت نمایش و سپس پوسته پوسته مورد نظر خودتان را آپلود و نصب نمایید و همچنین برای استفاده از افزونه های متفاوت میتوانید از قسمت افزونه ها آن را نصب و فعال نمایید .

 

امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید در صورتی که سوالی دارید حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا به آن پاسخ دهیم .

اگر به دنبال آموزش های بیشتر و همچنین رایگان هم هستی

حتما صفحه اینستاگرام مارا دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *