آموزش

ساخت لینک nofollow وردپرس

ساخت لینک nofollow وردپرس

یکی از راه های بهبود بخشیدن به رتبه سایت در موتورهای جستجو اضافه کردن پیوندها به سایت میباشد . ولی در برخی مواقع این پیوندها میتوانند به سئو (بهینه سازی ) سایت آسیب برساند و شما را با مشکلات جدی مواجه کند . راهکار جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل ساخت لینک nofollow وردپرس میباشد که میتوانید با اینکار اعتبار سایتتان را حفظ نمایید پس تا انتها با ما همراه باشید که روش انجام آن را به شما آموزش دهم .

لینک nofollow چیست ؟

در قسمت سورس کد صفحات سایت، لینک­‌هایی با نام فالو و نوفالو وجود دارند که در تمام سایت­‌ها به طور پیش­فرض بر روی حالت فالو تنظیم شده­‌اند، زمانی که شما مطلبی را بر روی سایت منتشر می­‌کنید قطعا از چندین لینک خارجی برای کامل‌­تر کردن محتوای خود نیز استفاده کرد­ه‌­اید.

در صورتی که منبع لینک مورد استفاده، سایتی باشد که اعتبار کمتری نسبت به سایت شما داشته باشد گوگل امتیاز سایت شما را با سایت مقصد شریک می­‌شود و بخشی از ارزش و اعتبار شما را به آن سایت انتقال می‌­دهد و مشکلی که وجود دارد این است که امکان دارد سایت مقصد توسط گوگل مسدود یا اسپم شده باشد و به دلیل لینک دادن به این سایت­‌ها از سمت گوگل جریمه شوید و به اعتبار سایت شما لطمه وارد ­شود.

و اما لینک نوفالو نخستین بار توسط مت کاتس و جیسون شلن در سال 2005 معرفی شد، وظیفه­‌ی لینک نوفالو این است که به موتورهای جستجو اجازه­‌ی بررسی لینک انتقال امتیاز به سایت مقصد را نمی‌­دهد، امروزه بیش از ۶۰% از لینک‌­های خارجی وبسایت­‌ها به صورت نوفالو قرار گرفته‌­اند، پس بهتر است شما هم لینک­‌های خروجی سایت خود را روی حالت نوفالو تنظیم کنید، در ادامه به بررسی روش‌­های اضافه کردن لینک‌­های نوفالو به سایت می‌­پردازیم.

روش های انجام ابن کار

  • با ویرایش متن در وردپرس
  • با کمک افزونه

لینک نوفالو در وردپرس با کمک ویرایشگر متن

در این روش که بهترین و مناسب ترین گزینه میباشد به راحتی میتوانید در کمتر از چند ثانیه اینکار را انجام دهید و مقاله و پیوند آن را منتشر نمایید .

برای انجام اینکار در زمانی که در حال ایجاد نوشته جدید هستید به طور مثال زمانی که میخواهید لینکی را نوفالو نمایید ایتدا آن را انتخاب نموده و سپس بعد از اضافه کردن لینک به آن همانند شکل زیر نوشته را از حالت دیداری به متن تغییر دهید و ابن قطعه کد را در جای مشخص قرار دهید .

“rel=”nofollow

ساخت لینک nofollow وردپرس

 

ساخت لینک nofollow وردپرس

افزودن لینک نوفالو در وردپرس با استفاده از افزونه

در این روش به راحتی میتوانید با نصب و فعالسازی افزونه Title and Nofollow For Links لینک های خارجی را نوفالو نمایید .

 

امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید و ممنون میشم در صورت تمایل آن را به اشتراک بگذارید .

 

همواره میتوانید برای مشاهده آموزش های رایگان

اینستاگرام مارا دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *