آموزش

فشرده سازی تصاویر وردپرس

فشرده سازی تصاویر وردپرس

از قابلیت های ارزشمند وردپرس این میباشد که به راحتی میتوانیم ابزار مورد نظر خودمان را روی آن اجرا نماییم به نوعی از انعاف پذیری زیادی برخوردار میباشد که این باعث متماز شدنش نسبت به سیستم های دیگر شده است همینطور فشرده سازی تصاویر وردپرس از اهمیت بسیار زیادی در طراحی سایت برخوردار میباشد .

خب چرا باید تصاویر را فشرده نماییم

در ابتدا یکی ا مهمترین مواردی که میتوانیم به آن اشاره نماییم استفاده کمتر از فضای ذخیره سازی میباشد و به راحتی میتوانیم آن را مدیریت نماییم .

مورد بعدی که میتوان به آن اشاره نمود سرعت اجرایسایت میباشد .

شاید از خودتان بپرسید خب فشرده سازی تصاویر چجوری میتونه مارو کمک کنه به بالا بردن سرعت سایتمان ؟

با یک مثال این گزینه را برای شما توضیح میدم .

دقت کردین وقتی سایتی را باز میکنیم به در برخی مواقع سایت ها و همچنین تصاویر آن ها با سرعت بیشتری اجرا میشوند میتوان گفت فشرده سازی تصاویر در این سایت ها به کار برده شده است و از همین رو میتوانیم به راحتی در زمان کمتری سایت ها رو مرور نماییم .

باز کردن صفحه ای از سایت به همراه تصاویر ارتباط مستقیمی دارد با سرعت اینترنت و حجم تصاویر برا یدانلود کردنشان .

بهینه سازی تصاویر

خب چجوری باید این کار و بکنیم ؟

به دو روش کلی میتوانید این کار را انجام دهید :

اول : قبل از آپلود تصاویر آن ها را با برنامه های متفاوت بهینه سازید.

دوم : داخل سایت با برنامه مناسب اینکار را انجام دهید

اولین مورد که میتوانید به راحتی در برنامه فتوشاپ اینکار را انجام دهید و حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید و از آن درون سایتتان استفاده نمایید و در برخی مواقع این کار زمان ب یا نامناسب میباشد . از همین رو روش دوم و پیشنهاد میکنیم که با استفاده ازآمن میتوانید به راحتی اینکار را انجام دهی و در کمترین زمان ممکن تصاویر خودتان را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک بهینه سازی نمایید و بعد از آن درون سایت ار آن استفاده نمایید .

خب همانطور که در بالا اشاره کردیم وردپرس انعطاف پذیری بالایی دارد و با کمک آن میتوانیم کلی افزونه و قابلیت جدید به سایتمان اضافه نماییم .

یکی از این افزونه ها که در فشرده سازی تصاویر بسیار ارزشمند میباشد shortpixel image optimizer میباشد . به راحیت میتوانید نصب نمایید و از آن استفاده نمایید .

برای نصب این افزونه از سایت اصلی خود وردپرس در این لینک میتوانید دانلود و نصب نمایید .

 

 

 

 

 

 

اینستاگرام وب تک را دنبال نمایید

نویسنده : ناصر ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *