آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا
در این آموزش ( آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا ) تصمیم به آموزشی تخصصی در مایا را برای شما داریم برای یادگیری این آموزش لطفا تا پایان این مقاله مارا دنبال نمایید :
پازل سه بعدی چیست ؟
پازل سه بعدی پازلهای برجسته ای هستند که بیشتر در قاب عکس و عکس برای جذابیت و زیبایی استفاده میشوند و هدبه خوبی برای عزیزانتان میباشد .
از بین تمام سرگرمی ها و وسایل کمک آموزشی، پازل های سه بعدی چوبی یکی از بهترین و زیباترین و جذابترین انتخاب ها برای تقویت قوه تخیل و قدرت تجسم کودکان و نوجوانان می باشد. مجموعه پازل های چوبی سه بعدی زیبا نه تنها برای کودکان و نوجوانان سرگرم کننده است بلکه بزرگسالان را نیز مجذوب میسازد. این پازل ها با داشتن روکش های طرح چوب توانسته قرابت با طبیعت را در ذهن مخاطب خود ایجاد کند. فکر طراحی و ساخت پازل های سه بعدی در این مرکز از زمانی ایجاد شد که گروه طراحی کتیبه با تجربه ای که در طراحی های سه بعدی نرم افزاری داشت بر آن شد که با طراحی پازل های سه بعدی یکی از دغدغه های والدین که همانا تسریع در رشد و بلوغ فکری و خلاقیت فرزندانشان است را از طریق محصولات ایرانی رفع کند.
در ادامه نمونه ای از این پازلها را برای شما قرار خواهیم داد :
مرحله اول
برنامه را باز می کنیم یک صحنه جدید درست می کنیم نمایTopراانتخاب وزوم می کنیم تادقیق تر کار را انجام دهیم
مرحله دوم
وارد مسیر create-Epcurvetoolمیشیم وبا استفاده از کلید میانبر F4متوان وارد این مسیر شد
مرحله سوم
دکمه Xرانگه میداریم و هفت تا نقطه به صورتی که در عکس می بینید اضافه می کنیم و کلید Enterرا میزنیم
مرحله چهارم
برای منحی کردن نقطه 3را فشار میدهیم و کلید راست را میزنیم و controlvertexرا انتخاب می کنیم و سعی کنید به شکل زیر در بیارید
مرحله پنجم
Lnsertرا میزنیم و نقطه را با نگه داشتن کلید xبه اولین نقطه انتقال میدهیم
مرحله ششم
برای Duplicateکردن شکل منحی ctrl+Dرو فشار میدهیم و اون رو 90درجه روی محورYمی چرخونیم
مرحله هفتم
همین کاررا برای دو منحی های بعدی هم انجام میدیم و بعد میریم سراغ Editcurvesوبعد گزینه Attachcurvesکلید کنید
مرحله هشتم
وبعد روی connectوmultpleknotsرو روی keepوروی attachکلیک کنید
مرحله نهم
Historyرو پاک می کنیم وشکل رو در مرکز قرار میدهیم و بعد منحی قدیمی را هم پاک می کنیم
مرحله دهم
از منوی surfacesروی گزینه Bevelplusکلیک می کنیم
مرحله یازدهم
تنظیمات تپ های Bevelوoutputoptionsرو تغییر میدهیم وروی Bevelکلیک می کنیم
مرحله دوازدهم
منحنی را پاک میکنیم و بعد وارد نمای TOPمیشیم ونقطه رو به پایین سمت راست به شکلی که می بینین منتقل می کنیم
مرحله سیزدهم
برای Duplicateکردن قطعه پازل ctrl+Dرو فشار می دهیم و اون رو به درجه 90 روی محور Yمی چرخونیم
مرحله چهاردهم
کلید Shift+Dرو دو بار فشار میدهیم
مرحله پانزدهم
سه تا مرحله قبلی رو تا زمانی که پازل به اندازه دلخواه در بیاد تکرار کنید
مرحله شانزدهم
همه قطعات پازل رو انتخاب می کنیم وارد منوی polygonsمیشیم وبعد هم مسیر meshcombine-selectرو دنبال می کنیم وبعد از منوی window-hypershadeمیشیم وفایل تصویر مورد نظر رو انتخاب میکنیم
مرحله هفدهم
تمام سطوح را همزمان انتخاب می کنیم
مرحله اخر
ودر اخر ازمنوی createuvsرا انتخاب می کنیم وuvرو ازاین طریق Attributesmanipulatorتنظیم می کنیم ودر اخر خروجی میگیریم