آموزش

آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا

آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا

در این آموزش ( آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا ) تصمیم به آموزشی تخصصی در مایا را برای شما داریم برای یادگیری این آموزش لطفا تا پایان این مقاله مارا دنبال نمایید :

پازل سه بعدی چیست ؟

پازل سه بعدی پازل‌های برجسته ای هستند که بیشتر در قاب عکس و عکس برای جذابیت و زیبایی استفاده می‌شوند و هدبه خوبی برای عزیزانتان می‌باشد .

از بین تمام سرگرمی ها و وسایل کمک آموزشی، پازل های سه بعدی چوبی یکی از بهترین و زیباترین و جذابترین انتخاب ها برای تقویت قوه تخیل و قدرت تجسم کودکان و نوجوانان می باشد‏.‏ مجموعه پازل های چوبی سه بعدی زیبا نه تنها برای کودکان و نوجوانان سرگرم کننده است بلکه بزرگسالان را نیز مجذوب میسازد‏.‏ این پازل ها با داشتن روکش های طرح چوب توانسته قرابت با طبیعت را در ذهن مخاطب خود ایجاد کند. فکر طراحی و ساخت پازل های سه بعدی در این مرکز از زمانی ایجاد شد که گروه طراحی کتیبه با تجربه ای که در طراحی های سه بعدی نرم افزاری داشت بر آن شد که با طراحی پازل های سه بعدی یکی از دغدغه های والدین که همانا تسریع در رشد و بلوغ فکری و خلاقیت فرزندانشان است را از طریق محصولات ایرانی رفع کند‏.

در ادامه نمونه ای از این پازل‌ها را برای شما قرار خواهیم داد :

آموزش ساخت پازل 3بعدی در مایا

مرحله اول

برنامه را باز می کنیم یک صحنه جدید درست می کنیم نمایTopراانتخاب وزوم می کنیم تادقیق تر کار را انجام دهیم

مرحله دوم

وارد مسیر create-Epcurvetoolمیشیم وبا استفاده از کلید میانبر F4متوان وارد این مسیر شد

مرحله سوم

دکمه Xرانگه میداریم و هفت تا نقطه به صورتی که در عکس می بینید اضافه می کنیم و کلید Enterرا میزنیم

مرحله چهارم

برای منحی کردن نقطه 3را فشار میدهیم و کلید راست را میزنیم و controlvertexرا انتخاب می کنیم و سعی کنید به شکل زیر در بیارید

مرحله پنجم

Lnsertرا میزنیم و نقطه را با نگه داشتن کلید xبه اولین نقطه انتقال میدهیم

مرحله ششم

برای Duplicateکردن شکل منحی ctrl+Dرو فشار میدهیم و اون رو 90درجه روی محورYمی چرخونیم

مرحله هفتم

همین کاررا برای دو منحی های بعدی هم انجام میدیم و بعد میریم سراغ Editcurvesوبعد گزینه Attachcurvesکلید کنید

مرحله هشتم

وبعد روی connectوmultpleknotsرو روی keepوروی attachکلیک کنید

مرحله نهم

Historyرو پاک می کنیم وشکل رو در مرکز قرار میدهیم و بعد منحی قدیمی را هم پاک می کنیم

مرحله دهم

از منوی surfacesروی گزینه Bevelplusکلیک می کنیم

مرحله یازدهم

تنظیمات تپ های Bevelوoutputoptionsرو تغییر میدهیم وروی Bevelکلیک می کنیم

مرحله دوازدهم

منحنی را پاک میکنیم و بعد وارد نمای TOPمیشیم ونقطه رو به پایین سمت راست به شکلی که می بینین منتقل می کنیم

مرحله سیزدهم

برای Duplicateکردن قطعه پازل ctrl+Dرو فشار می دهیم و اون رو به درجه 90 روی محور Yمی چرخونیم

مرحله چهاردهم

کلید Shift+Dرو دو بار فشار میدهیم

مرحله پانزدهم

سه تا مرحله قبلی رو تا زمانی که پازل به اندازه دلخواه در بیاد تکرار کنید

مرحله شانزدهم

همه قطعات پازل رو انتخاب می کنیم وارد منوی polygonsمیشیم وبعد هم مسیر meshcombine-selectرو دنبال می کنیم وبعد از منوی window-hypershadeمیشیم وفایل تصویر مورد نظر رو انتخاب میکنیم

مرحله هفدهم

تمام سطوح را همزمان انتخاب می کنیم

مرحله اخر

ودر اخر ازمنوی createuvsرا انتخاب می کنیم وuvرو ازاین طریق Attributesmanipulatorتنظیم می کنیم ودر اخر خروجی میگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *