آموزش

مقایسه جوملا و وردپرس

مقایسه جوملا و وردپرس

مقایسه جوملا و وردپرس یکی از مواردی هست که خیلی از کاربران به دنبال این هستند که درباره آن بیشتر بدانند و اطلاعات کامل تری داشته باشند تا گزینه مناسب  و بهتری را برای استفاده انتخاب نمایند تا انتها با ما همراه باشید :

همانطور که در مقاله قبل اعلام کردیم شما میتوانید موارد مورد نظر خودتان را جستجو و بررسی نمایید و جستجو و استفاده حداکثری کاربران را مشاهده نمایید .

مقایسه

در ابتدا باید اعلام کنیم که جوملا و وردپرس هر دو سیستم مدیریت محتوا هستند که ابزار و قدرت بسیار زیادی برای اجرای سایت هستند و شما میتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید و البته تفاوت هایی دارند که احتمال زیاد با مطالعه اون و مقایسه در سایت مربوطه میتوانید به انتخاب بهتری برسید .

در ادامه برخی موارد را بررسی مینماییم :

  1. بهینه سازی آن‌ها برای موتورهای جستجو
  2. امنیت
  3. پتانسیل سفارشی سازی
  4. مدیریت کنترل محتوا

بهینه سازی برای موتور های جستجو

هر دو جوملا و وردپرس دارای افزونه هایی برای سئو سایت ها برای همگام شدن با سیستم های جستجوکننده ولی خب با توجه به افزونه بسیار قدرتمندی که وردپرس دارا میباشد به خوبی با موتورهای جستجو همگام میشوند .

پس با توجه به توضیحاتی که دادیم به این نتیجه میرسیم که وردپرس در این قسمت از شرایط بهتری برای استفاده برخوردار است .

امنیت

اگر بخواهیم به طور کلی این گزینه را مورد بحث قرار دهیم باید بررسی نماییم کدامیک از این سیستم ها بیشتر مورد حمله قرار میگیرند با توجه به شرایطی که وردپرس دارا هست و دارای افزونه های بیشتری میباشد قطعا خیلی بیشتر مورد حمله قرار میگیرد .

با توجه به افزونه های زیاد نمیتوانیم اعلام کنیم که امنیت بالایی را دارا میباشد از همین رو بیشتر مورد حمله قرار میگیرد و امکان وجود داشتن باگ به دلیل کد نویسی ضعیف در آن ها زیاد میباشد .

پس با توجه به توضیحاتی که دادیم وردپرس نسبت به جوملا از امنیت کمتری برخوردار میباشد البته این مورد هم بستگی به افزونه هایی که استفاده میکنیم دارد و اگر از افزونه های معتبر استفاده نماییم قطعا امنیت وردپرس نسبت به جوملا خیلی بیشتر میباشد .

سفارشی سازی

با توجه به قالب های فراوانی که وردپرس دارا میباشد و راحتی کار با آن ها سفارشی سازی کردن وردپرس با آن بسیار ساده تر و بهتر میباشد پس در نتیجه پتانسیل سفارشی سازی در وردپرس خیلی بیشتر از جوملا میباشد .

مدیریت کنترل محتوا

کنترل محتوادر وردپرس با توجه به ابزار و داشبورد فوق العاده آن نسبت به جوملا خیلی راحتتر میباشد و کاربران در زمان کمتری میتوانند محتوای خود را مدیریت نمایند که این یک ار مهم در طراحی و مدیریت یک سایت میباشد .

 

 

آموزش های رایگان و پولساز را

در پیج اینستاگرام ما دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *