آموزش

مقایسه سرعت وردپرس با سایت استاتیک

مقایسه سرعت وردپرس با سایت استاتیک

آیا تا به امروز به مقایسه سرعت وردپرس با سایت استاتیک فکر کرده اید؟ به نظر شما یک سرعت بیشتری دارد و بهتر عمل می کند؟اخیرا وردپرس از برنامه نویسان جدید, انتقاد های تندی دریافت کرد که می گویند سرعت وردپرس کند است. این بیانیه معمولا با تغییر سایت به نوعی سایت ایستاتیک جم استک (JAMstack) مانند گتسبای (GatsbyJS) دنبال می شود. دیگر شرکت های جهان می گویند که باید به سمت سامانه بی هدف مدیریت محتوا مانند کانتنت فول (Contentful) تغییر جهت بدهید.

شبکه تحویل محتوا (CDN), دیوار امنیتی وب (WAF) و سامانه نام دامنه (DNS)

گذشته از میزبانی سایت, سایز زمینه هایی که در سرعت سایت شما نقش بسزایی دارند, ارائه دهنده سامانه نام دامنه (DNS), شبکه تحویل محتوا (CDN) و دیوار امنیتی سایت شما (WAF) هستند. امروزه بسیاری از شرکت ها این راه حل ها را در یک برنامه ریزی همراه مانند شرکت های سوکوری (sucuri), کلودفلیر (Cloudflare), مکس سی دی ان (StackPath یا MaxCDN) و غیره ارائه می دهند.

صفحه فوری, تصاویر بهینه و روش های برتر دیگر

یکی از مواردی که ممکن است متوجه آن بشوید, بارگذاری فوری در هنگام جستجوی پست ها و صفحات WPBbwginner است. جدا از تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردم, با استفاده از فایل آغاز گری به نام صفحه فوری, تاخیر را دور می زنیم که در بارگذاری به موقع مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع قبل از کلیک کاربر بر روی لینک,باید موس خود را به سمت لینک حرکت دهد. وقتی که کاربر این کار را در مدت 65 میلی ثانیه (که زمان بسیار کوتاهی است) انجام می دهد, یک دوم احتمال برای کلیک بر روی لینک وجود دارد.

تصاویر بهینه برای وب

یکی از مواردی که در مقایسه سرعت وردپرس با سایت استاتیک کاملا مشهود است, تصاویر هستند. در حالی که قالب های جدید تصاویر مانند وب پی ایجاد می شوند, اما ما از آن ها استفاده نمی کنیم. در عوض, از همه نویسندگان خود می خواهیم تا با استفاده از ابزار TinyPNG هر تصویر را بهینه سازی کنند. همچنین می توانید با استفاده از افزونه هایی مانند image Optimizer EWWW یا Optimole فشرده سازی تصاویر را به صورت خودکار انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *