آموزش

نقشه سایت sitemap چیست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نقشه سایت sitemap چیست

نقشه سایت sitemap چیست ؟ نقشه مشخصی از لینک های سایت میباشد که شامل نوشته ها برگه ها و دسته ها و تگ ها میباشد و به طور کلی نقشه سایت باعث ایندکس شدن سایت شما در گوگل میشود .

اهمیت استفاده از sitemaps

برای اینکه موتور های جستجو گوگل سایت را بشناسند و به ان دسترسی داشته باشند نیاز هست که به آن اجازه دسترسی بدهیم که برای انجام اینکار باید نقشه سایتمان را فعال کنیم تا موتور جستجو به سرعت اینکار را انجام دهد .

خیلی از عزیزان گفته بودند که ما نقشه سایتمان را ثبت نکردیم ولی نتایج خودمان را در گوگل مشاهده میکنیم .

درسته اینکار عملا شدنی خواهد بود ولی با این تفاوت که با نقشه خیلی زودتر ایندکس میشویم ولی بودن استفاده از آن مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید .

ایندکس index چیست ؟

ایندکس شدن به معنای وارد شدن نتایج سایت به موتور گوگل میباشد که کاربران با جستجو در گوگل در هر نقطه ای میتوانند به ان دسترسی پیدا نمایند پس به طور کلی ایندکس شدن از اهمیت بالایی برخوردار میباشد .

داشتن نقشه سایت اجبرای نیست
تنها در صورت سرعت بخشیدن به کار لازم

مشاهده sitemaps

برای مشاهده نقشه سایت وارد پیشخوان سایتتان شوید و در قسمت سمت راست روی گزینه سئو کلید نمایید و در صفحه باز شده قسمتی وجود دارد که نوشته مشاهده نقشه سایت روی آن کلیک کنید و نقشه سایتتان را ببینید .

در صورتی که با خطا مواجه شدین تنها کافیه وارد تنظیمات سایتتان شوید و در قسمت پیوندهای یکتا ” نام نوشته ” را انتخاب نمایید . مشکل شما حل میشود .

ثبت sitemaps

برای ثبت آن باید ابتدا وارد سرچ کنسول شوید و در قسمت سایت مپ بعد از / آدرس آن را از قسمت سایت مپ سایتتان کپی نمایید و در آنجا جایگزاری نمایید .

 

 

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

1 دیدگاه در “نقشه سایت sitemap چیست

  1. عامل مهم در موفقیت شناساندن سایت به موتورهای جستجو گوگل میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *