آموزش

رفع مشکل نشناختن پایگاه داده وردپرس

رفع مشکل نشناختن پایگاه داده وردپرس

برای افرادی که تازه کار هسنند در زمینه طراحی سایت و کار کردن با وردپرس و یا آنهایی که تجربه کار با وردپرس را دارند ولی برخی مواقع ممکن است با مشکل پایگاه داده روبرو شوند که قادر به اجرای سایتشان نیستند در این مقاله می‌خواهیم رفع مشکل نشناختن پایگاه داده وردپرس را به شما آموزش دهیم تا این خطا را به راحتی در کمترین زمان ممکن رفع نمایید .

در هنگام طراحی سایت مجموعه دکوراسیون باران بودم و و از نصب خودکار قالب استفاده نمودم و در زمان اجرای سایت و انجام کارهای بعدی آن با این مشکل روبرو شدم و بعد از کمی بررسی مشکل را پیدا نمودم و تصمیم گرفتم که این تجربه را با شما عزیزان به صورت یک مقاله آموزشی به اشتراک بگذارم .

رفع مشکل نشناختن پایگاه داده وردپرس

دیتابیس(پایگاه داده) چیست ؟

دیتابیس در لغت به معناي پايگاه داده و در علم كامپيوتر يك مجموعه سازمان يافته از داده ها مي باشد،كه به آساني قابل دسترسي، مديريت و ويرايش است. این پایگاه اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشد ذخیره می شود. در واقع می توان گفت پایگاه داده یا دیتا بیس (Database) به محل نگهداری اطلاعات ، معمولا به صورت داینامیک گفته می شود.

آموزش

در برخی مواقع هنگام نصب وردپرس و نصب پایگاه داده با مشکل نشناختن پایگاه داده روبرو می‌شویم به طور مثال زمانی که از قالب‌هایی که دارای نصب خودکار هستند یا ورژن‌های نامعتبر وردپرس که استفاده می‌نماییم ممکن است با این مشکل برخورد نماییم که برای حل این مشکل باید کارهای زیر را انجام دهیم :

در ابتدا به هاست خود مراجعه نمایید و در قسمتی که وردپرس را در آن نصب نموده‌ایم فایل wp-config را باز نموده و در آنجا نام پایگاه داده نام کاربری و پسوردی که از قبل تعریف کرده‌اید را ویرایش نموده و دخیره نمایید و بعد از آن مشاهده خواهید نمود که این مشکل به راحتی برطرف خواهد گشت .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *