روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته های ناصر ابراهیمی را با این عنوان در وب سایت ما دنبال نمایید :

مواجه با تعلل

هرکسی تعلل میکند , چرا ؟

به علت ترس :  ترس از شکست , ترس از کاری دشوار یا پرزحمت و یا ترس از اشتباه .

و اما این ترس ناشی از چیست ؟ یک باور : این که ما باید موفق شویم , این که همه چیز راحت و آسان است , این که ما باید بدانیم که چه میکنیم .

خب اجازه بدین مورد (ناتان) را بررسی کنیم که میخواهد پایان نامه بنویسد . او ماه هاست که در نوشتن پایان نامه تعلل میکند.میدانم شاید او نخستین کسی نیست که در این کار تعلل میکند .

چه چیزی باعث توقف او شده ؟ بسیار خب این یک وظیفه بسیار طاقت فرسا پیچیده و کمی گیج کننده است . او میداند که این کار روزها و حتی هفته ها طول میکشد .و این وضعیت در ذهن او سخت و دشوار جلوه میکند طوری که نمیداند حتی از کجا باید شروع کند و فکر انجام این همه تحقیق و نوشته های خسته کننده وحشتناک است . این وضعیت کاملا هراس انگیز است بنابراین ترس از همه این مسائل ذهن او را وادار میکنند تا به دنبال کارهای آسان تر باشد . از خواندن مطالب آنلاین و پرسه زدن در شبکه های اجتماعی تا تماشا کردن برنامه های تلویزیونی .

ترس ناتان از یک باور نشات میگیرد که او هنوز حتی درباره اش فکر ه نکرده است اما به هرحال وجود دارد . این باور یگوید زندگی راحت و آسان است انسان میداند چکار میکند و همواره احساس کفایت و موفقیت میکند . اما زمانی که کاها مطابق با این باور پیش نرود . او از انجام آن ها خودداری میکند .

هنگامی که شما هدفی دارید , از مواجه با آن نمیهراسید به ان هدف میچسبید و آن را در ذهنتان تبدیل به یک موفقیت میکنید . پس ناتان برای این هدفش که موجب تس و تعللش شده است چه کاری باید انجام دهد ؟ چگونه میتواند بر مشکلات غلبه کند تا بتواند به نوشتن پایان نامه اش دست پیدا کند .

او میتواند باورش را رها کند . مسلما زندگی آسان نیست . در واقع بخش دشوار مساله این است که چگونه به هر چیز ارزشمند دست پیدا کنیم .

زندگی راحت نیست – حقیقت این هست که , وقتی ما از منطقه امنمان خارج میشویم , رشد میکنیم . او نباید بداند چه میکند زیرا وقتی کاری انجام میدهیم اگر ندانیم چگونه باید آن را به سرانجام برسانیم چیزها و مهارت های جدیدی میآموزیم و در انجام کارها موفق میشویم .

او میتواند شکرگزار مشکلات باشد زیرا او را در رسیدن به اهدافش راهنمایی میکنند . شکرگزار زحمت و سختی ها باشد زیرا برای رشد او لازم است و نهایتا شکرگزار بلاتکلیفی ها باشد زیرا موجب آموختن و یادگیری او میشوند .

رها کنید , بپذیرید , استفاده کنید , حضور داشته باشید و به امور رسیدگی کنید که درمان تعلل است .

 

آموزش های ویدیویی و رایگان

در اینستاگرام آکادمی فناوری وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *