روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته های ناصر ابراهیمی

خیلی خوش اومدین به یکی دیگه از روزنوشته های ناصر ابراهیمی شماره سوم این نوشته هارو در خدمتتون هستیم .

مواجهه با ترس و نگرانی

ترس و نگرانی تنها موجب تعلل نمیشود بلکه بخش عمده ی مشکلات ما ریشهدر ترس و نگانی دارد . همان گونه که در فصل قبل دیدیم , ریشه های عمیق تر در تصورات تجربیات و رویاهایمان است . اجازه بدهید برخی از مشکلات رایج دیگر ا بررسی کنیمکه ناشی از ترس و نگرانی است .

1 – قرض و بدهی

این مورد ممکن است علت های مختلفی ذاشته باشد , اما اغلب به علت عادت خرید کردن , بیش از درآمد خرج کردن , یا به علت ترس از دست دادن امکانات رفاهی که به آن عادت کرده اید میباشد .

عادت خرید کردن ناشی از اضطراب و نگرانی یا تنهایی است . یا میخواهید زندگی بهتری نسبت به آنچه که دارید داشته باشید .

اگر از سختی میترسید یا میترسید امکانات رفاهی زندگیتان کمتر شود , در نظر دیگران خوب نباشید یا اگر فکر میکنید ماشین و خانه و لباس هایتان خوب نباشد دیگران شما را قضاوت کنند , بدانید که رها کردن تسهیلات برایتان دشوار خواهد بود .

2 – مکلات ارتباطی

به وضوح عناول بسیاری موجب بروز مشکلات ارتباطی میشود اما بعضی از نگرانی ها و ترس ها که موجب مشکلات ارتباطی میشوند شامل موارد زیر میباشند :

ترس از عدم موفقیت در کنترل , ترس از اینکه به اندازه کافی خوب نباشیم , ترس از اینکه شمارو ترک کنند و مسائل اعتمادی , ترس از پذیرفته نشدن , ترس از اینکه فرد مقابلتان کس دیگری را بخواهد .

3 – نمیتوانید ورزش کنید

باز هم این مساله علت های فراوانی دارد اما برخی از آن ها عبارت است از وقت کافی ندارید , ورزش کردن سخت است , از دست دادن سرگرمی های مانند تلوزیون و اینترنت .

4 – نمیتوانید رژیم غذاییتان را تغییر دهید

دقیقا مانند ورزش کردن نیز در این باره هم مسائل احساسی وجود دارد , که در آن ترس میتواند شخص را درگیر کند , دقیقا مثل عادت خرید کردن و مشکلات مالی .

5 – کاری را که دوست دارید انجام نمیدهید

شاید نمیدانید که دوست دارید چه کار کنید و این به آن معنی است که واقعا نمیخواهید بدانید , یا میدانید اما جرات انجامیک کار جدید را ندارید , یا میترسید که به اندازه کافی در انجام آن کار خوب و موفق نباشید .

6 – برای کار یا تکالیف مدرسه تحت فشار هستید

کارهای زیادی برای انجام دادن دارید , اما آن مشکل آفرین است حجم کار نیست . حجم کار یک واقعیت عینی است , پس یا دقت کافی برای انجام آن ها دارید و یا ندارید .

مشکل الی این است که شما نگران این هستید که شاید نتوانید همه آن ها را به خوبی انجام دهید و این یعنی شما تصوری دارید و میترسید که این تصورتان درست از آب درنیاید . پس ترس شما براساس یک تصور است . اما تصور حقیقت ندارد . شما نمیتوانید همه تکالیف و یا کارهایتان را به موقع انجام دهید . البته هیچ کس نمیتواند . واقعیت را بپذیرید , بپذیرید که تنها قسمتی از آن ها را میتوانید انجام دهید .  آن هم براساس تواناییتان , اگر موفق نشدید از شکست ترس های جدیدی میگیرید و بدانید این عملکرد جهان است .

هیچ کس کامل نیست تصور هیچ ربطی به حقیقت ندارد .

و همین طور بقیه موارد همه مشکلات دیگر نیز نشان دهنده ی برخی مواردی است که  در بالا به آن اشاره کردیم .

ترس از عدم موفقیت ترس از به حد کافی خوب نبودن ترس ز عدم توانایی بر کنترل دیگران , ترس از تنهایی , ترس از ترک شدن , ترس از عدم آسایش , ترس از دست دادن , ترس از این که آنقدر که باید همه چیز یا زندگیتان خوب نیست .ترس از تصوری که اصلا حقیقت ندارد .

همه این ها ناشی از تصورات است و ناشی از عدم اعتماد به خود و لحظه ی حال .

اگر بتوانبم تمرین کنیم که تصوراتمان را رها کنیم و خود و لحظه حال را بپذیریم و همین طور به خود و لحظه حال اعتماد کنیم , آن گاه میتوانیم از عهده ی بسیاری از مشکلات برآییم . اساس همه مشکلات ترس است که ریشه در تصورات مان دارد . پس تصورات و باورها را رها کنیم .

 

پیشنهاد میکنم برای مشاهده ویدیو ها رایگان آموزشی

اینستاگرام ما را دنبال نمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *