خبر

ویژگی های وردپرس 5.7

ویژگی های وردپرس 5.7

همانطور که میدانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت دائم در حال به روزرسانی میباشد و این به روزرسانی باعث تقویت هرچه بهتر آن خواهد شد از همین رو در ورژن جدید آن که به تازگی منتشر شده است در این مقاله میتوانید ویژگی های وردپرس 5.7 را مطالعه نمایید .

محتوا این مقاله

  • اولین نسخه از وردپرس در سال 2021
  • ویژگی وردپرس 5.7

اولین نسخه سال 2021

در سال 2021 اولین نسخه از به روز رسانی جدید چند روز گذشته منتشر شد که دارای ویژگی هایی میباشد و بخش هایی از آن هنوز در حال به روز رسانی میباشد .

در ادامه به ویژگی های این نسخه اشاره ای خواهیم داشت .

ویژگی ها

1 – بهتر شدن ویرایشگر

1.1کشیدن و رها کردن

در این نسخه براحتی میتوانید ابزارهای مورد نظر خودتان را بکشید و در جایگاه مورد نظرتان قرار دهید و از همین رو این قابلیت میتواند در بهبود عملکرد شما نقش خوبی داشته باشد و بتوانیدراحتتر برگه ها و مطالب خودتان را ایجاد و مدیریت نمایید .

2.1 تغییر سایز آکون ها

در این نسخه میتوانید از قابلیت تغییر دادن آیکون های شبکه های اجتماعی در اندازه های متفاوت استفاده نمایید و به راحتی در هر جایگاهی با اندازه متناسب آن را استفاده نمایید .

3.1 بهبود دکمه ها

در این نسخه از وردپرس دکمه ها از کیفیت بهتری برخوردار هستند به گونه ای که براحتی میتوانید آن ها را ترازبندی نمایید و از این عملکرد جالب در طراحی های خودتان استفاده نمایید .

2 – خیلی راحت تر از http به https بروید

در نسخه های قبل هنگام انتقال وردپرس از HTTP به HTTPS مجبور بودیم URLهای تعبیه شده در محتوای خود را به صورت دستی به روز نمایید . اما در این نسخه رفتن وب سایت به HTTPS بسیار آسان تر شده است . برای انجام اینکار , کافیست به بخش ابزارها در پیشخوان وردپرس و زیر بخش سلامت سایت بروید . در قسمت وضعیت بر روی دکمه بروزرسانی سایت به HTTPS کلیک نمایید .

3 – بارگذاری تنبل برای آی فریم ها

یکی از ویژگی های خوب برای سایت ها برای اینکه آن ها از سرعت خوبی برخوردار باشند استفاده از تکنیک بارگذاری تنبل میباشد که با استفاده از آن میتوانیم سرعت عملکرد سایتمان را افزایش  دهیم به نوعی که این دستور را به مرورگرها میدهد تا در زمان مشاهده بارگذاری را انجام دهد .

البته در نسخه 5.5 ودپرس این ویژگی برای تصاویر وجود داشت و در این نسخه این ویژگی برای آی فریم ها هم تعریف شد تا بتوان از آن برای بهبود عملکرد سرعت سایت استفاده نماییم . پس به این ترتیب مواردی از قبیل ویدیو های آپارات و یوتیوب و … به راحتی در زمان مشاهده بارگذاری میشود تا سرعت سایت نیز خوب باشد .

 

 

اینستاگرام وب تک را دنبال نمایید

 

 

 

 

نویسنده : ناصر ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *