روزنوشته های ناصر ابراهیمی

روزنوشته‌ های ناصر ابراهیمی

روزنوشته‌ های ناصر ابراهیمی

خیلی خوش آمدبن به این صفحه در این جا سعی دارم تا هر روز نوشته هایی را برای شما ارائه بدم امیدوارم که از آن نهایت استفاده رو ببرید پس خواهشمندم با عنوان روزنوشته‌ های ناصر ابراهیمی در سایتمان این مطالب را دنبال نمایید .

 

چرا رها کنیم

ریشه تمام مشکلات ما عدم توانایی در مهارت رها کردن است من این ایده را سال ها پیش از یک کتاب ذهن گرفتم , و سادگی این موضوع از نظر مرا جلب کرد .

آیا این موضوع وافعیت دارد ؟

پرنده ای در حال پرواز در نظر بگیرید . پرنده کاملا در لحظه زندگی میکند , کاملا بر پروازش تمرکز دارد , شاید چشم های تیزبینش را برای یافتن غذا به کار بگیرد .

فکر نمیکند : چرا اینقدر هوا سرد است ؟ پرنده های دیگر درباره من چه فکر میکنند ؟ وقتی با پرندگان دیگر روبرو میشوم چه کاری باید انجام بدم ؟ آیا میتوانم لانه بسازم ؟ چرا نمیتوانم منبع غذای بزرگتری داشته باشم ؟ چرا نمیتوانم مثل پرندگان دیگر زودتر بیدار شوم ؟ و خیلی از موارد دیگر .

البته ما در ما در مقام انسان , مغزمان بزرگتر از پرندگان است , میتوانیم مشکلات را حل کنیم , شعر بگوییم و آسمان خراش بسازیم .

بنابراین ما قابلیت های فراوان دیگری داریم و میتوانیم از یک پرنده عادی شناور برباد فراتر برویم .

هر چند ای نمغزهای پیشرفته علت همه مشکلاتی است که داریم .

البته منظورم مشکل فقر و بیماری نیست , بلکه مشکل نگرانی های فکری روزمره است . احساس اضطراب , ناامیدی , افسردگی و خشم به خاطر چیزهایی که برایمان اتفاق می افتد , یا ممکن است اتفاق بیفتد و یا تا به حال اتفاق افتاده است  که نمیتوانیم فراموششان کنیم .

بنابراین طی چند سال اخیر این ایده (ذن) را امتحان کردم و نتیجه شگفت آور بود : فشارهای روحی و عصبی ام کاهش یافت .

تعلل هایم کمتر شد , روابطم گسترش پیدا کرد , توانایی ام برای تغییر و تحول بیشتر شد , آموختم که عادت های سخت را تغییر دهم و اکنون در زندگی بیشتر حضور دارم . زیاده گویی در مورد مهارت رها کردت سخت است و احساس مقاومت بیشتر مردم در مورد این پیشنهاد نیز به همان اندازه زیاد .

اجازه بدهید مثال بزنم :

فشار عصبی

فشار های عصبی ما ناشی از این است که میخواهیم همه چیز همانگونه که میخواهیم باشد . وقتی کار ها به صورت اجتناب ناپذیر همانگونه که میخواهیم نشود , مضطرب میشویم .

اما اگر بتوانیم خواسته های این چنینیمان را رها کنیم و همه چیز را همانگونه که هست بپذیریم و شکرگزار باشیم , از شر فشارهای عصبی خلاص میشویم .

تعلل

ما معمولا به خاطر ترس از شکست و ناکامی , دشواری وظایف , سردرگمیو زحمت در انجام کارها تعلل می کنیم . اما اگر بتوانیم تصور آسانی , موفقیت , راحتی و … رها کنیم و تنها بپذیریم که آن چه انجام میدهیم زنجیره ی گسترده ای از تجربیات است , میتوانیم دقیقا به وظایفمان عمل کنیم .

عادت ها و مشغولیت ها

بیشتر افراد به همین علت به سختی دست از عادت های شان بردارند در تغییر عادت های مان تغییر عادت های مان دقبقا مانند انجام وظایفمان تعلل میکنیم و دقیقا به همین دلیل در تمام طول روز سرگرم کارهایی هستیم که مشغولمان میکنند .

آزردگی و درماندگی در برابر افراد

ما  از افراد آزرده میشویم زیرا آن گونه که انتظار داریم رفتار نمینند و این روابطمان با آنها صدمه میزند و چون از آن ها ناراحت و عصبی هستیم این موضوع از خوشحالی ما میکاهد . در عوض میتوانیم انتظاراتمان را درمورد نحوه رفتار دیگران رها کنیم و آنها را همانگونه که هستند بپذیریم و تمام و کمال با آن ها باشیم , این حالت روابط را بهتر میکند من این روش را درمورد پدرم و همسرم امتحان کردم .

فقدان یا مرگ

وقتی فرد مورد علاقه مان یا حتی شغلمان را از دست میدهیم یا دچار بیماری وخیم میشویم این صدمه موجب درد و رنجمان میشود . با در نظر گرفتن این که این موارد اجتناب ناپذیر است (ما باید درد و رنجمان را بپذیریم ) توانایی رها کردن میتواند در مواجهه با این صدمه به ما کمک کند .

حضور داشته باشید

بسیاری از ما همواره ترجیح میدهیم حضور داشته باشیم تا لحظه ای را از دست ندهیم و از آن به طور تمام و کمال لذت ببریم .

تصور کنید در حال غذا خوردن هستید اما در حالی که غذایتان را میل میکنید در حال فکر کردن به کارتان هستید … مسلما لذت خوردن غذا را درک نمیکتید . اگر بتوانید تمام توجه تان را به غذا بدهید . به طور کامل از غذا لذت میبرید .

زندگی هم به همین صورت است … ما آن قدر نگران همه چیز هستیم , که نمیتوانیم در لحظه حضور داشته باشیم . میتوانیم یاد بگیریم که آینده یا گذشته و افکار خاص و وقت گیر را رها کنیم و بیشتر حضور داشته باشیم .

ترس

ریشه تمام مشکلات ما ترس است از تعلل برای آغاز یک کار تا داشتن اضافه وزن و ریشه ترس نیز از انتظارات ما نشات میگیرد که میخواهیم همه چیز همانگونه که میخواهیم باشد .

در مورد مسایل بالا کافی است توجه داشته باشیم که اگر بتوانیم چگونگی رخداد مسائل را رها کنیم یا حداقل کمتر به آن ها بپردازیم , میتوانیم از شر ترس خلاص شویم .

این تنها یک تجربه است , اما میتوانید شروع کنید و ببینید که رها کردن چگونه میتواند مهارت شگفت انگیزی شود , به طوری که میتوان با آن از پس تمام مشکلات زندگی برآمد .

البته رها کردن مهارتی است که باید تمرین شود . آسان نیست , اما با روزی پنج دقیقه تمرین کردن آموخته میشود .

شگفت این که ,این تمرین کوتاه پنج دقیقه ای به همان سادگی که به نظر می آید , برای مسائل بزرگ نیز کارآمد است .

در ادامه به طور مختصر به انواع مختلف مشکلاتی میپردازیم که با رها کردن برطرف میشون و این که چگونه میتوان مهارت رها کردن را تمرین کرد و آن را بسط داد .

 

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

کلی اموزش رایگان و کاربردی را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *